@Sorin, din cauza unor probleme viteza maximă era de doar 25 noduri (46 km/h).
Aici: http://www.cartula.ro/forum/post-a60782-.html (sursa imaginii: Istoria militară a poporului român. Vol.VI, Editura Militară, Bucureşti, 1989) o imagine color cu o vedetă de tipul ”POWER” din 1943. Sursa link-ului cartula.ro/forum via worldwar2.ro/forum.
Construcția începută în 1940 la șantierul naval N.V. Werf Gusto, Schiedam, Olanda. Construcția completată în 1942 la Galați.
Caracteristici:
echipaj: 14;
greutate: 57 tone;
lungime / lăţime: 28 / 7,6 m;
pescaj: 1,2 m;
viteză maximă: 35 noduri;
motor: 3 x Rolls Royce Merlin III de 2850 C.P.;
tancuri de bezină: 4000 litri;
Armament:
2 tunuri AA Hispano-Suiza de 20 mm;
1 mitralieră de 13,2 mm;
2 tuburi lans-torpilă de 533 mm;
2 lansatoare mine antisubmarin x 3 încărcături explozive de adâncime;
23/04/2011 la 00:27 |
Din cate stiu aceste vedete aveau motoare de avion Spitfire. Erau la propriu vedenii pentru inamic: mici si foarte rapide.
23/04/2011 la 18:18 |
@Sorin, din cauza unor probleme viteza maximă era de doar 25 noduri (46 km/h).
Aici: http://www.cartula.ro/forum/post-a60782-.html (sursa imaginii: Istoria militară a poporului român. Vol.VI, Editura Militară, Bucureşti, 1989) o imagine color cu o vedetă de tipul ”POWER” din 1943. Sursa link-ului cartula.ro/forum via worldwar2.ro/forum.
23/04/2011 la 18:20 |
Vedetele torpiloare tipul ”POWER”
Construcția începută în 1940 la șantierul naval N.V. Werf Gusto, Schiedam, Olanda. Construcția completată în 1942 la Galați.
Caracteristici:
echipaj: 14;
greutate: 57 tone;
lungime / lăţime: 28 / 7,6 m;
pescaj: 1,2 m;
viteză maximă: 35 noduri;
motor: 3 x Rolls Royce Merlin III de 2850 C.P.;
tancuri de bezină: 4000 litri;
Armament:
2 tunuri AA Hispano-Suiza de 20 mm;
1 mitralieră de 13,2 mm;
2 tuburi lans-torpilă de 533 mm;
2 lansatoare mine antisubmarin x 3 încărcături explozive de adâncime;